Marathon tips

Een marathon lopen is iets wat veel mensen doen maar wat zeker niet gemakkelijk is. Alle deelnemers van een marathon werken al een lange tijd toe naar de dag dat het plaats zal vinden. Denk hierbij aan de vele trainingen, beetje bij beetje opbouwen maar ook het letten op zaken als eten en drinken. Wanneer je zelf graag een keer een marathon wilt lopen zijn hier enkele tips.

 

 

Tip 1: Stel een doel

 

Allereerst is het belangrijk dat je voor jezelf een doel stelt, denk bijvoorbeeld aan het aantal kilometers dat je wilt lopen (een halve of een hele marathon), of in welk tijdsbestek je de marathon wilt finishen. Eenmaal jouw doelen vastgesteld is het tijd om gericht te trainen.

 

 

Tip 2: Train gericht en met regelmaat

 

Je doelen zijn vastgesteld, nu is het tijd om gericht te gaan trainen. Je weet hoeveel kilometer je gaat lopen en wanneer dit zal plaatsvinden. Je weet wat er van je lichaam verwacht wordt, om gericht te trainen is het verstandig om een stappenteller huawei te gebruiken. Met een stappenteller horloge krijg je direct na jouw trainingen een inzicht in de intensiteit en weet je dus direct hoe je ervoor staat.

 

 

Tip 3: Zorg voor de juiste kleding

 

Zorg ervoor dat je de juiste sportkleding in huis hebt, vooral belangrijk zijn de juiste schoenen. Je wilt niet na tien kilometer al last van bijvoorbeeld blaren krijgen en dan wetende dat je nog kilometers door moet lopen. Hetzelfde geld voor de rest van je kleding, zorg ervoor dat het fijn zit en niet gaat irriteren. Wanneer het wel irriteert, kan dit jou uit je focus halen.

 

 

Tip 4: Geniet

 

Tip vier is eigenlijk geen tip maar vooral iets wat ik je mee wil geven, geniet van je het lopen van de marathon en misschien zelfs wel van het finishen van een marathon, dit is namelijk een geweldige prestatie!